Program księgowy OGNIK Premium umożliwia wyliczenie kwoty rocznej korekty VAT wynikającej ze stosowania tak zwanego współczynnika.
Aby wyliczyć kwotę takiej rocznej korekty należy:
Czytaj więcej: Wyliczanie kwoty rocznej korekty VAT wg. współczynnika
OGNIK Premium - moduł Płace umożliwia import pracowników z formatów plików:
- Microsoft Excel (.xls/.xlsx)
- Plik tekstowy posiadający nagłówek oraz strukturę tabeli CSV (.csv/.txt)
Czytaj więcej: Płace - Import pracowników
Wsparcie e-mail dostępne jest dla wszystkich użytkowników programu i osób zainteresowanych jego zakupem.
W ramach bezpłatnego wsparcia - udzielamy odpowiedzi na pytania, lub sugestii dotyczących obsługi programu.
Czas odpowiedzi zwykle wynosi od kilku do kilkunastu minut. W niektórych przypadkach 1 dzień roboczy.
Kolejność wprowadzania listy płac
Jeżeli dany pracownik ma dwie listy płac w jednym miesiącu to istotna jest kolejność wprowadzania listy płac. Zachowanie odpowiedniej kolejności wprowadzania list płac ma wpływ na Kosztu Uzyskania Przychodu, Ulgę PIT, wysokość składki zdrowotnej i sum do odliczeń podatku dochodowego.
Czytaj więcej: Wprowadzanie pozycji listy płac
Począwszy od wersji 1.8.37 program Ognik Premium umożliwia wyliczanie podstawy do składki zdrowotnej dla danego podmiotu gospodarczego.
W celu uaktywnienia tej funkcjonalności wybieramy zakładkę Podatki, następnie prawym przyciskiem myszy otwieramy okno, w którym wybieramy opcję Edytuj listę podatników/zobowiązań.
Czytaj więcej: Liczenie podstawy składki zdrowotnej w Ogniku Premium
Strona programu zawiera szereg artykułów, dotyczących najczęściej pojawiających się kwestii i pytań zadawanych przez użytkowników.
Artykuły te dostępne są dla wszystkich bezpłatnie, jednak część z nich może wymagać rejestracji w serwisie.
- Zbiegi tytułów ZUS ? jeżeli pracownik/ca posiada dwa tytuły ubezpieczeń ZUS (np. urlop wychowawczy, umowa o prace i zasiłek) musimy dodać go dwa razy na tej samej liście płac lub zrobić mu dwie listy płac ze zmienionymi tytułami ZUS.
Czytaj więcej: Wprowadzanie pozycji listy płac - przypadki szczególne
Wsparcie techniczne - kupując program OGNIK Premium możecie Państwo wybrać jeden z dwóch wariantów wsparcia technicznego:
1. Standardowe (wliczone w cenę licencji) - dostęp do artykułów technicznych i podręcznika obsługi programu OGNIK Premium zawartych na naszej stronie internetowej + roczne wsparcie e-mail + 60 dni wsparcia telefonicznego i on-line (zdalny pulpit),
2. Rozszerzone (za dopłatą) - dostęp do artykułów technicznych i podręcznika obsługi programu OGNIK Premium zawartych na naszej stronie internetowej + roczne wsparcie e-mail + wsparcie telefoniczne i on-line (zdalny pulpit) przedłużone do daty końca wykupionych aktualizacji.
Wsparcie poprzez zdalny pulpit dostępne jest dla posiadaczy aktualnego abonamentu. Wsparcie to świadczone jest przy wykorzystaniu programu TeamViewer, który umożliwia bezpieczne połączenie z komputerem użytkownika i współpracę, tak jakby nasz konsultant siedział tuż obok.
Wykorzystanie tego kanału wsparcia znacznie ułatwia i skraca czas potrzebny na udzielenie pomocy.