Szukaj w artykułach

Instrukcje

Raport kasowy na podstawie zapisów

Jedną z wielu zalet programu OGNIK Premium jest możliwość sporządzania i wydrukowania RAPORTU KASOWEGO w oparciu o zapisy znajdujące się na koncie KASY. Jest to funkcja przydatna szczególnie w najmniejszych jednostkach. Jej główną zaletą jest fakt, że raport kasowy może zostać sporządzony w OGNIKu i nie trzeba go tworzyć w żadnym dodatkowym programie. Ten wygenerowany raport kasowy można następnie wydrukować lub zapisać do pliku o formacie PDF.

W tym artykule przedstawimy Państwu najprostszy i najszybszy sposób tworzenia raportu kasowego w oparciu o zapisy znajdujące się na koncie kasy.

Czytaj więcej: Raport kasowy na podstawie zapisów

"OBCINA" wydruki

Jeżeli program OGNIK Premium "obcina" wydruki należy:

1. W wyświetlonym oknie podglądu danego wydruku z górnego Menu wybrać opcję USTAWIENIA STRONY, a następnie w wyświetlonym okienku zmniejszyć marginesy,

2. Jeżeli to nie pomoże należy dokonać zmian w ustawieniach posiadanej drukarki,

3. Jeśli pomimo tych działań program nadal "obcina" wydruki należy przesłać na nasz mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. skan lub PDF drukowanego dokumentu, a także model drukarki i jeżeli posiadacie Państwo taką informację również wersję sterownika użytego do niej.

Przenoszenie danych z programu OGNIK Premium na inny komputer

Licencja programu OGNIK Premium pozwala na instalację programu na więcej niż jednym komputerze. Często pytacie Państwo czy możecie zainstalować program i korzystać z niego zarówno na komputerze stacjonarnym w miejscu pracy jak i na domowym laptopie.

Odpowiedź brzmi TAK. Jednakże musicie pamiętać Państwo o jednej bardzo ważnej sprawie, mianowicie:

POMIMO ŻE PROGRAM BĘDZIE ZAINSTALOWANY NA DWÓCH KOMPUTERACH, TO JEDNOCZEŚNIE BĘDZIECIE PAŃSTWO MOGLI PRACOWAĆ TYLKO NA JEDNYM Z NICH !!!

Czytaj więcej: Przenoszenie danych z programu OGNIK Premium na inny komputer

Praca w sieci komputerowej

Program OGNIK Premium posiada możliwość pracy w sieci komputerowej. Podczas instalacji wersji wielostanowiskowej program instaluje się na serwerze, a nie na komputerze. Praca w sieci charakteryzuje się tym, że program zainstalowany jest na jednym głównym komputerze (serwerze), na którym to po zainstalowaniu znajduje się cała baza danych programu. Jako, że baza znajduje się na serwerze, nie trzeba jej przenosić z komputera na komputer lub dysk zewnętrzny.

Na kolejnych komputerach podłączonych do sieci program (zainstalowany w wersji klient) uruchamia się bazując na danych z serwera. Dzięki temu możliwa jest równoczesna praca kilku osób (oczywiście jeśli pozwala na to liczba połączeń w wykupionej licencji).

Poniższy artykuł zawiera opis procedury instalacji serwera oraz podłączenia do niego pozostałych stanowisk komputerowych. Zawarte zostały w nim również najważniejsze uwagi i ostrzeżenia dotyczące pracy na OGNIKu Premium w sieci komputerowej.

Czytaj więcej: Praca w sieci komputerowej

Jak otworzyć listę kont wprowadzając dekret

Jeżeli podczas wprowadzania dekretu nie pamiętasz całego symbolu konta wystarczy, że w polu wpiszesz fragment nazwy lub symbolu, a System Ognik automatycznie podpowie konta spełniające warunki wyszukiwania.

Porządkowanie zapisów w Dzienniku

Bardzo często zdarza się tak, że wprowadzają Państwo dla danego miesiąca zapisy z BUFORA do DZIENNIKA nie jednorazowo, lecz co jakiś czas po zaksięgowaniu danej partii dokumentów księgowych. Może spowodować to

Zaloguj się, aby zobaczyć.

Resetowanie wzorów sprawozdań finansowych

Zresetowanie wzorów sprawozdań finansowych przywraca nazwy poszczególnych pozycji sprawozdań do stanu fabrycznego (początkowego), nie usuwa ono natomiast wprowadzonych i zapisanych dla sprawozdań formuł.

Brak możliwości drukowania

Problem: Brak możliwości drukowania z programu OGNIK jakichkolwiek zestawień i raportów.

Przyczyna: Nie przeprowadzenie procesu aktywacji programu w całości. Najprawdopodobniej użytkownik programu nie wczytał pliku aktywacyjnego.

Rozwiązanie: Należy upewnić się, że proces aktywacji programu OGNIK został przeprowadzony w całości. Aby program został w pełni aktywowany należy:

Czytaj więcej: Brak możliwości drukowania

Szybkie pytania i odpowiedzi - czy możliwa jest zmiana numeru ITC

Często pytacie Nas Państwo czy możecie własnoręcznie zmienić numer ITC nadawany przez program. ODPOWIEDŹ BRZMI: NIE.

Numer ITC jest numerem systemowym programu. Zostaje on nadany automatycznie przez program i charakteryzuje każdy wprowadzony dokument. Jest numerem indywidualnym i niepowtarzalnym dla każdego dokumentu księgowego.

DLATEGO NIE MA MOŻLIWOŚCI INGERENCJI UŻYTKOWNIKA W NUMER SYSTEMOWY ITC W JAKIKOLWIEK SPOSÓB. NIE JEST RÓWNIEŻ MOŻLIWE POJAWIENIE SIĘ IDENTYCZNEGO NUMERU ITC DLA RÓŻNYCH DOKUMENTÓW KSIĘGOWYCH.