Szukaj w artykułach

Bardzo często zdarza się tak, że wprowadzają Państwo dla danego miesiąca zapisy z BUFORA do DZIENNIKA nie jednorazowo, lecz co jakiś czas po zaksięgowaniu danej partii dokumentów księgowych. Może spowodować to

zachwianie numeracji zapisów księgowych wprowadzonych do DZIENNIKA ZAPISÓW (wtedy zapisy w dzienniku nie będą ułożone po narastającej dacie księgi, czyli dacie z jaką dany dokument został zaksięgowany w programie).

Pytacie Państwo Nas czy możliwe jest w programie działanie mające na celu "posegregowanie" zapisów w Dzienniku według daty księgi i ponowne nadanie im prawidłowej numeracji. Odpowiadamy: Oczywiście, że tak.

W celu ponownej numeracji zapisów znajdujących się w DZIENNIKU należy:

  • wejść do modułu KSIĘGA, a następnie z lewego Menu wybrać zakładkę DZIENNIK,

  • na górnym "grzebyku" wybrać miesiąc dla którego chcemy przenumerować zapisy w DZIENNIKU, a w przypadku gdy mają Państwo założonych kilka dzienników na dolnym "grzebyku" wybieramy ten dziennik dla którego chcemy dokonać renumeracji,

  • kolejnym krokiem jest użycie przycisku RENUMERACJA dostępnego w górnym Menu,

 

  • program wyświetli komunikat informujący użytkownika, że aktualnie wybrany dziennik zostanie przenumerowany według aktualnych ustawień. Jeżeli użytkownik chce na pewno przenumerować zapisy w wybranym dzienniku musi zaakceptować ten komunikat klikając TAK. Użycie przycisku NIE spowoduje wycofanie się z przeprowadzenia operacji RENUMERACJI.

  • po zaakceptowaniu komunikatu program automatycznie dokona renumeracji zapisów znajdujących się w wybranym przez użytkownika DZIENNIKU. Zapisy znajdujące się w tym DZIENNIKU zostaną uporządkowane według daty księgi i nadane zostaną im kolejne liczby porządkowe uwzględniające wprowadzone przez użytkownika zmiany.

UWAGI !!!!

  • RENUMERACJI MOŻNA DOKONYWAĆ TYLKO I WYŁĄCZNIE WTEDY, GDY MIESIĄC KSIĘGOWY KTÓRY CHCEMY RENUMEROWAĆ W DZIENNIKU JEST OTWARTY. NIE MOŻNA WYKONAĆ RENUMERACJI DLA ZAMKNIĘTEGO JUŻ MIESIĄCA KSIĘGOWEGO,

  • OPCJĘ RENUMERACJI MOŻNA RÓWNIEŻ ZASTOSOWAĆ W PRZYPADKU LISTY WPROWADZONYCH DO PROGRAMU ŚRODKÓW TRWAŁYCH. DZIĘKI TEJ OPCJI NIE MUSIMY SIĘ OBAWIAĆ, ŻE KTÓRYŚ Z WPROWADZONYCH ŚRODKÓW TRWAŁYCH ZOSTANIE POMINIĘTY W NUMERACJI, CO MOGŁOBY SIĘ ZDARZYĆ PODCZAS RĘCZNEGO NADAWANIA NUMERÓW POSZCZEGÓLNYM ŚRODKOM TRWAŁYM. ABY SKORZYSTAĆ Z OPCJI RENUMERACJI DLA WPROWADZONYCH ŚRODKÓW TRWAŁYCH NALEŻY KOLEJNO:

    OTWORZYĆ MODUŁ ŚRODKI TRWAŁE >>> Z LEWEGO MENU WYBRAĆ ZAKŁADKĘ ŚRODKI TRWAŁE >>> Z GÓRNEGO MENU WYBIERAMY PRZYCISK OPCJE DODATKOWE, A PO JEGO ROZWINIĘCIU OPCJĘ RENUMERACJA.

Po zastosowaniu opcji RENUMERACJI program automatycznie uporządkuje listę wprowadzonych środków trwałych według DATY ICH WPROWADZENIA DO EWIDENCJI i nada środkom trwałym nowe liczby porządkowe uwzględniające wprowadzone przez użytkownika zmiany.