Bardzo często zdarza się tak, że wprowadzają Państwo dla danego miesiąca zapisy z BUFORA do DZIENNIKA nie jednorazowo, lecz co jakiś czas po zaksięgowaniu danej partii dokumentów księgowych. Może spowodować to
zachwianie numeracji zapisów księgowych wprowadzonych do DZIENNIKA ZAPISÓW (wtedy zapisy w dzienniku nie będą ułożone po narastającej dacie księgi, czyli dacie z jaką dany dokument został zaksięgowany w programie).
Pytacie Państwo Nas czy możliwe jest w programie działanie mające na celu "posegregowanie" zapisów w Dzienniku według daty księgi i ponowne nadanie im prawidłowej numeracji. Odpowiadamy: Oczywiście, że tak.
W celu ponownej numeracji zapisów znajdujących się w DZIENNIKU należy:
- wejść do modułu KSIĘGA, a następnie z lewego Menu wybrać zakładkę DZIENNIK,
- na górnym "grzebyku" wybrać miesiąc dla którego chcemy przenumerować zapisy w DZIENNIKU, a w przypadku gdy mają Państwo założonych kilka dzienników na dolnym "grzebyku" wybieramy ten dziennik dla którego chcemy dokonać renumeracji,
- kolejnym krokiem jest użycie przycisku RENUMERACJA dostępnego w górnym Menu,
- program wyświetli komunikat informujący użytkownika, że aktualnie wybrany dziennik zostanie przenumerowany według aktualnych ustawień. Jeżeli użytkownik chce na pewno przenumerować zapisy w wybranym dzienniku musi zaakceptować ten komunikat klikając TAK. Użycie przycisku NIE spowoduje wycofanie się z przeprowadzenia operacji RENUMERACJI.
- po zaakceptowaniu komunikatu program automatycznie dokona renumeracji zapisów znajdujących się w wybranym przez użytkownika DZIENNIKU. Zapisy znajdujące się w tym DZIENNIKU zostaną uporządkowane według daty księgi i nadane zostaną im kolejne liczby porządkowe uwzględniające wprowadzone przez użytkownika zmiany.
UWAGI !!!!
- RENUMERACJI MOŻNA DOKONYWAĆ TYLKO I WYŁĄCZNIE WTEDY, GDY MIESIĄC KSIĘGOWY KTÓRY CHCEMY RENUMEROWAĆ W DZIENNIKU JEST OTWARTY. NIE MOŻNA WYKONAĆ RENUMERACJI DLA ZAMKNIĘTEGO JUŻ MIESIĄCA KSIĘGOWEGO,
- OPCJĘ RENUMERACJI MOŻNA RÓWNIEŻ ZASTOSOWAĆ W PRZYPADKU LISTY WPROWADZONYCH DO PROGRAMU ŚRODKÓW TRWAŁYCH. DZIĘKI TEJ OPCJI NIE MUSIMY SIĘ OBAWIAĆ, ŻE KTÓRYŚ Z WPROWADZONYCH ŚRODKÓW TRWAŁYCH ZOSTANIE POMINIĘTY W NUMERACJI, CO MOGŁOBY SIĘ ZDARZYĆ PODCZAS RĘCZNEGO NADAWANIA NUMERÓW POSZCZEGÓLNYM ŚRODKOM TRWAŁYM. ABY SKORZYSTAĆ Z OPCJI RENUMERACJI DLA WPROWADZONYCH ŚRODKÓW TRWAŁYCH NALEŻY KOLEJNO:
OTWORZYĆ MODUŁ ŚRODKI TRWAŁE >>> Z LEWEGO MENU WYBRAĆ ZAKŁADKĘ ŚRODKI TRWAŁE >>> Z GÓRNEGO MENU WYBIERAMY PRZYCISK OPCJE DODATKOWE, A PO JEGO ROZWINIĘCIU OPCJĘ RENUMERACJA.
Po zastosowaniu opcji RENUMERACJI program automatycznie uporządkuje listę wprowadzonych środków trwałych według DATY ICH WPROWADZENIA DO EWIDENCJI i nada środkom trwałym nowe liczby porządkowe uwzględniające wprowadzone przez użytkownika zmiany.