Ważny komunikat !!!:

W dniu 2025-07-18 Ministerstwo Finansów dokonało zmiany certyfikatów do obsługi (wysyłki) plików JPK VAT (struktury JPK_V7) na bramce służącej do ich przyjmowania. 

Aby wysyłać pliki JPK - podnieś program Ognik do wersji 1.8.74 - w tym celu kliknij w swoim programie w dymek aktualizacyjny. Operacja ta jest wystarczająca w przypadku użytkowników posiadających wykupione aktualizacje programu na rok 2025 (klucz 12 generacji lub wyższy).

 

Ważne !!!: Ponieważ dla przeprowadzenia wysyłki wymagana jest licencja programu Ognik z wykupionymi aktualizacjami na rok 2025 (klucz generacji 12 lub wyższy), jeżeli do tej pory ich nie zakupiłeś możesz tutaj nabyć aktualizację na 2025r

 

Szukaj w artykułach

Instrukcje

Wycofanie zaksięgowanych faktur sprzedaży do Faktur mini

Poniższy artykuł przedstawia możliwości programu OGNIK Premium w zakresie odksięgowywania faktur sprzedażowych wystawionych w module Faktury mini i ponownego ich przeniesienia do tego właśnie modułu.

Zaloguj się, aby zobaczyć.

Druki Polecenia przelewu/Wpłaty gotówkowej dla podatku dochodowego

Począwszy od wersji 1.7.90 program OGNIK Premium umożliwia również wygenerowanie i wydruk Polecenia przelewu/Wpłaty gotówkowej dla wyliczonego podatku dochodowego do zapłaty. Możliwe jest to za pomocą przycisku z symbolem $ (dolar), widocznego obok pola "Do Zapłaty" znajdującego się w oknie wyliczonego podatku dochodowego za określony okres księgowy.

Symbol funta lub innej waluty pojawiający się w zapisach księgowych

Jeżeli w zapisach księgowych pojawia się zamiast PLN symbol funta lub innej waluty należy:

  • w Panelu Sterowania Państwa komputera otworzyć Opcje Regionalne i zmienić w nich ustawienia języka na POLSKI,
  • na pasku języka widocznym najczęściej w dolnej części pulpitu Państwa komputera zmienić język na POLSKI.

Usunięcie lub nie wersji DEMO po zakupie pełnej licencji programu

Jeżeli po zakupie pełnej wersji programu OGNIK Premium, zdecydujecie Państwo, że nie chcecie zachowywać danych księgowych wprowadzonych do wersji DEMO należy odinstalować wersję DEMO z Państwa komputera, a następnie usunąć folder instalacyjny OGNIKA Premium z dysku komputera na, którym został on zainstalowany.

Jeżeli wprowadzone do wersji DEMO dane księgowe chcą Państwo pozostawić wystarczy wpisać do DEMO klucz licencyjny otrzymany od Nas po zakupie programu.

Błąd 5 przy instalacji lub reinstalacji programu

Błąd 5 przy instalacji programu OGNIK Premium pojawia się najczęściej w przypadku gdy użytkownik programu posiada system Windows XP bez wymaganego serwis packa.

W przypadku reinstalacji programu najczęstszym powodem wyświetlania się tego błędu jest przeprowadzanie procesu reinstalacji na włączonym programie lub uruchomiony proces ognika w menadżerze zadań. Wystarczy wtedy po ściągnięciu instalki programu wyłączyć OGNIKa jeśli jest włączony, a następnie ponownie uruchomić (zrestartować) komputer.

Okresowa obsługa Systemu Ognik

Jak archiwizować dane w OGNIKu Premium?

W OGNIKu Premium wszystkie dane księgowe znajdują się w katalogu "dane", który z kolei znajduje się w folderze (katalogu) instalacyjnym programu.

Najprostszym sposobem archiwizacji danych jest wykonanie kopii całego katalogu "dane" na dysku lokalnym.

Możemy na przykład utworzyć sobie na dysku swojego komputera folder "Archiwa OGNIK Premium", i umieszczać w tym folderze sporządzane co jakiś czas kopie folderu "dane". Dodatkowo skopiowane tam foldery "dane" warto dla rozróżnienia oznaczać w nazwie folderu datą utworzenia (kopiowania).

Czytaj więcej: Okresowa obsługa Systemu Ognik