Wskazówka 2. SZABLONY są zakładane dla danego typu obsługi dokumentów
Dodając określony SZABLON księgowy musicie Państwo pamiętać, że będzie on dotyczył dokumentów o danym typie (serii) obsługi. Tworząc SZABLON księgowy pierwszą wykonaną przez Państwa czynnością będzie wybór GRUPY do której zapisany zostanie tworzony przez Nas szablon.
Powyżej zobaczyć mogą Państwo dostępne grupy szablonów. Raz utworzony szablon w ramach danej grupy szablonów, będzie w przyszłości dostępny dla Państwa tylko podczas wprowadzania dokumentów w ramach danej serii dokumentów.
Podsumowując podczas wprowadzenia dokumentu księgowego po wybraniu serii dokumentu, kontrahenta i wprowadzenia danych do rejestru VAT, możecie Państwo za pomocą przycisku SZABLON wejść do okna zarządzania szablonami. Jednakże, na liście dostępnych szablonów wyświetlone zostaną jedynie te, które zostały dodane do grupy powiązanej z daną serią dokumentów.
Funkcja ta ma na celu utrzymanie porządku w SZABLONACH oraz usprawnienie i przyspieszenie procesu zarządzania nimi.
Należy również pamiętać o kolejnej ważnej rzeczy dotyczącej SZABLONÓW, mianowicie po użyciu szablonu nie jest on powiązany z dokumentem gdzie był użyty.