Program OGNIK Premium począwszy od wersji 1.7.67 zawiera funkcję elektronicznej wysyłki deklaracji VAT. Poniższa instrukcja opisuje w kilku prostych krokach w jaki sposób należy wyliczyć i wysłać deklarację VAT za pomocą OGNIKa Premium. Jeżeli już macie Państwo otwarty podmiot (firmę) dla którego chcecie wygenerować i wysłać deklarację należy kolejno...
WYLICZ DEKLARACJĘ VAT ZA ODPOWIEDNI OKRES
Krok 1. Z lewego menu wybierz moduł VAT, a następnie odpowiednią deklarację VAT.

Czytaj więcej: Generowanie i elektroniczna wysyłka deklaracji VAT
Program OGNIK Premium posiada możliwość pracy w sieci komputerowej. Podczas instalacji wersji wielostanowiskowej program instaluje się na serwerze, a nie na komputerze. Praca w sieci charakteryzuje się tym, że program zainstalowany jest na jednym głównym komputerze (serwerze), na którym to po zainstalowaniu znajduje się cała baza danych programu. Jako, że baza znajduje się na serwerze, nie trzeba jej przenosić z komputera na komputer lub dysk zewnętrzny.
Na kolejnych komputerach podłączonych do sieci program (zainstalowany w wersji klient) uruchamia się bazując na danych z serwera. Dzięki temu możliwa jest równoczesna praca kilku osób (oczywiście jeśli pozwala na to liczba połączeń w wykupionej licencji).
Poniższy artykuł zawiera opis procedury instalacji serwera oraz podłączenia do niego pozostałych stanowisk komputerowych. Zawarte zostały w nim również najważniejsze uwagi i ostrzeżenia dotyczące pracy na OGNIKu Premium w sieci komputerowej.
Czytaj więcej: Praca w sieci komputerowej
Błąd 5 przy instalacji programu OGNIK Premium pojawia się najczęściej w przypadku gdy użytkownik programu posiada system Windows XP bez wymaganego serwis packa.
W przypadku reinstalacji programu najczęstszym powodem wyświetlania się tego błędu jest przeprowadzanie procesu reinstalacji na włączonym programie lub uruchomiony proces ognika w menadżerze zadań. Wystarczy wtedy po ściągnięciu instalki programu wyłączyć OGNIKa jeśli jest włączony, a następnie ponownie uruchomić (zrestartować) komputer.