Wskazówka 2. Warto na początku wyliczyć ?zerowe? sprawozdanie
Podczas pierwszego wejścia do zakładki SPRAWOZDANIA zasadne jest abyście Państwo zapoznali się z możliwościami górnego Menu. Zróbcie to jeszcze przed wprowadzeniem do programu pierwszych dokumentów księgowych. To właśnie opcje umieszczone w tym miejscu programu stanowią podstawę do wykonywania operacji związanych z tworzeniem sprawozdań finansowych. Górne Menu ma następującą postać:
W pierwszej części Menu wybieracie Państwo interesujące Was sprawozdanie, które zamierzacie wyliczyć. Zaznaczacie odpowiednie dla Was sprawozdanie i przechodzicie do kolejnych opcji górnego Menu.
Następnym krokiem przy wyliczeniu sprawozdania jest skorzystanie z ustawień parametrów sprawozdania.
Pierwszą czynnością jest wybranie dnia na który będziemy wyliczać określone sprawozdanie finansowe.
Po wyborze dnia mamy jeszcze jedną możliwość dotyczącą wyliczenia naszego sprawozdania. Mianowicie możemy wyliczając je uwzględnić bądź nie ZAPISY Z BUFORA programu. Zaznaczenie tej opcji ?dziubkiem? spowoduje, że program przy wyliczaniu sprawozdania finansowego uwzględni zapisy znajdujące się w buforze programu, natomiast pozostawienie tej opcji niezaznaczonej spowoduje wyliczenie sprawozdania w oparciu o zapisy znajdujące się tylko w księgach programu.
Następnie używamy przycisku WYLICZ w celu wyliczenia i wyświetlenia sprawozdania finansowego.
Program w oknie głównym wyświetli Nam wyliczone "zerowe" sprawozdanie finansowe.
W górnym Menu znajdują się również opcje umożliwiające wydruk wyliczonego sprawozdania i jego export do pliku o określonym formacie.
Również z tego miejsca w programie możliwy jest bezpośredni powrót do bufora. Wystarczy użyć przycisku WRÓĆ DO BUFORA.