Ważny komunikat: Obowiązujące wzory sprawozdań finansowych dla SF za rok obrotowy zaczynający się od 01.01.2024 to schema 1.3 -  KRS nie przyjmie starszych wersji SF!

Zamów aktualizację już teraz, gdyż w marcu czas realizacji zamówień może się wydłużyć nawet do 7 dni!

 

Jeśli posiadasz nasz program księgowy OGNIK Premium - zamów aktualizację programu OGNIK Premium tutaj: Aktualizacja programu OGNIK Premium (zawiera także e-Sprawozdania)

lub

Jeśli posiadasz wyłącznie nasz program e-Sprawozdania Finansowe - zamów aktualizację tutaj: Aktualizacja programu e-Sprawozdania.

 Nie wiesz, którą wersję zamówić? Zadzwoń +48 18 20 00 171 lub napisz https://ognik.com.pl/kontakt

 

Spis treści

Kolejnym ważnym krokiem jest dostosowanie do własnym preferencji widoku okna bufora zapisów. Służy do tego przycisk "GWIAZDKI" widoczny z lewej strony nagłówków kolumn. Po jego użyciu wyświetli się następująca lista:

Po zastosowaniu tej opcji możecie Państwo zaznaczyć na rozwijalnej liście te pola, które mają być widoczne w widoku bufora zapisów. W ten sposób dostosujecie okno bufora zapisów zgodnie z własnymi preferencjami.

W zależności od tego czy księgowany przez Państwa podmiot jest VAT-owcem, czy też nie proponujemy odmienny sposób wprowadzania dokumentów księgowych. Zależy nam na tym, aby Państwo jak najpełniej wykorzystali możliwości programu w zakresie szybkości wprowadzania dokumentów.

Jeżeli NIE JESTEŚCIE Państwo VAT - owcem, najlepiej będzie jeśli wszystkie dokumenty będziecie wprowadzać ręcznie. Program umożliwia na tyle szybkie wprowadzanie dokumentów (szczególnie po wybraniu wspomnianej już opcji księgowania w tym samym oknie), że ręczne wprowadzanie dokumentów będzie dla Państwa najlepszą i najszybszą opcją.

Informacji na temat wprowadzania dokumentów, możecie Państwo szukać w temacie DOKUMENT KSIĘGOWY, umieszczonym w Naszym podręczniku pomocy online.

Jeśli natomiast księgowany przez Państwa podmiot JEST VAT - owcem, a co za tym idzie wasze dekrety księgowe mają nieco szerszą postać, możecie przyspieszyć swoją pracę stosując opcję SZABLONÓW KSIĘGOWYCH. Oczywiście używanie przez Państwa opcji szablonów księgowych nie powoduje utraty możliwości wprowadzania zapisów ręcznie. Jest to jedynie Nasza propozycja mająca na celu przyspieszenie Waszej pracy.

Zagadnienie funkcjonowania szablonów księgowych zostało szeroko opisane w naszym podręczniku online dostępnym na stronie internetowej. Temat SZABLONY znajdujący się w tym podręczniku zawiera wszelkie informacje dotyczące tworzenia szablonów, ustalania ich parametrów, a także samego ich działania. Możecie Państwo znaleźć tam również przykładowe szablony oraz wszelkie ważne i niezbędne informacje dotyczące szablonów.

Również na naszej stronie internetowej w zakładce WSPARCIE I PRZYKŁADY znajdują się artykułu dotyczące funkcjonowania i pracy z szablonami księgowymi.

Natomiast należy jeszcze wspomnieć o istotnych informacjach, które są niezbędne przed przystąpieniem do tworzenia szablonów:

  • szablony księgowe są dostępne tylko i wyłącznie dla serii dokumentów związanych z VAT,
  • aby szablon księgowy był widoczny dla Państwa podczas wprowadzania dokumentu księgowego niezbędne jest wprowadzenie w tym dokumencie kontrahenta i co najmniej jednej linii w rejestrze VAT,
  • szablony są zakładane dla danego typu obsługi dokumentów,
  • dla kont kontrahentów podpinanych w parametrach pod konkretne pozycje szablonów księgowych niezbędne jest przeprowadzenie powiązania na linii KONTRAHENT >>> KONTO KSIĘGOWE DANEGO KONTRAHENTA,
  • po zapisaniu dowodu księgowego szablon nie jest już w żaden sposób powiązany z dowodem. Oznacza to, że zmiana lub usunięcie szablonu księgowego nie ma wpływu na dokonane już wcześniej zapisy,
  • w przypadku, gdy w planie kont zmienimy symbol konta zawartego w szablonie program dokona automatycznej jego zmiany w szczegółach szablonu,
  • po wybraniu serii dokumentu, wprowadzeniu zapisów księgowych i wejściu do okna zarządzania szablonami poprzez przycisk SZABLON, na liście dostępnych szablonów będą widoczne tylko te, które zostały przypisane do danej serii dokumentów.