Bardzo często pytacie Państwo o możliwość tworzenia szablonów księgowych w programie OGNIK Premium. Szczególnie interesuje Was sposób w jaki można je zacząć wprowadzać do programu. Aby rozpocząć pracę z szablonami

należy:

  • wejść do modułu KSIĘGA, a następnie z lewego menu wybrać zakładkę BUFOR ZAPISÓW,
  • następnie z górnego menu w sekcji INNE OPCJE wybieramy przycisk OPCJE, a po jego użyciu funkcję SZABLONY,

 

  • po użyciu tej opcji wyświetli się Państwu okno dodawania/edycji szablonów księgowych,

  • w tym właśnie oknie mogą Państwo wprowadzać i edytować szablony księgowe, które następnie zostaną użyte podczas księgowania dokumentów. Należy tego dokonywać w odpowiedniej kolejności:

  1. najpierw w lewej części okna należy wybrać grupę dokumentów dla której będziemy dodawać/edytować Nasz szablon księgowy. Dokonujemy tego klikając jeden raz lewym przyciskiem myszy na wybraną grupę,
  2. następnie w prawej górnej części okna za pomocą przycisku DODAJ możemy nadać tworzonemu szablonowi charakterystyczną dla niego NAZWĘ. W celu edycji nazwy istniejącego już szablonu należy po zaznaczeniu go na liście użyć przycisku POPRAW widocznego w prawej górnej części okna.
  3. ostatnim krokiem podczas tworzenia szablonu księgowego jest użycie w prawej dolnej części okna przycisku NOWA POZYCJA (stanie się on aktywny po nadaniu szablonowi księgowemu NAZWY) w celu nadania odpowiednich parametrów i kont księgowych dla tworzonego szablonu. Jeśli chcemy edytować te parametry dla istniejącego już szablonu należy po zaznaczeniu go na liście, użyć przycisku POPRAW widocznego w prawej dolnej części okna.

Więcej informacji na temat działania SZABLONÓW, ich tworzenia i edytowania znajdziecie Państwo w podręczniku dostępnym na Naszej stronie internetowej. Wszelkie ważne informacje dotyczące SZABLONÓW znajdują się w temacie SZABLONY tego podręcznika.

Informacje na temat funkcjonowania SZABLONÓW znajdziecie również Państwo w artykule dostępnym na Naszej stronie internetowej. Możecie znaleźć go tutaj.