Zapisy pojawiają się w Księdze po zaksięgowaniu z Bufora.
Okno Księgi Podatkowej ma prosty układ. Oprócz listy zapisów wyposażyliśmy je w tzw: "grzebyk" - komponent pozwalający na szybkie przełączanie widoku pomiędzy poszczególnymi miesiącami roku obrotowego.
Należy pamiętać, że zapisy z Księgi może odksięgować jedynie użytkownik zalogowany jak "admin". Inni użytkownicy mogą jedynie wywołać zapisy do podglądu.
Aby odksięgować zapisy znajdujące się w KSIĘDZE należy wejść do bufora zapisów i w górnym menu zaznaczyć "dziubkiem" opcję zaksięgowane.
Zapisy znajdujące się już w KSIĘDZE zostaną wyświetlone na liście bufora zapisów i podświetlone zielonym kolorem.
W kolejnym kroku użytkownik zaznacza (wybiera) zapisy, które chce odksięgować i z górnego menu wybiera opcję KSIĘGUJ:
Tak odksięgowany zapis ponownie pojawi się w BUFORZE ZAPISÓW i nie będzie już podświetlony zielonym kolorem.
UWAGA !!!
Modyfikowanie wydruku Księgi nie jest możliwe, każdy wydruk będzie zawierał te same elementy.
Domyślnie okno widoku KSIĘGI wygląda w następujący sposób:
Należy pamiętać o tym, że użytkownik nie ma możliwości modyfikacji widoku tego okna. Jedyną modyfikacją w wyborze widoku okna KSIĘGI jest możliwość ustawienia jednego z typów widoku:
W górnym Menu okna dostępne są następujące opcje:
Wybierając OPCJE użytkownik może dokonać dwóch czynności:
Program umożliwia również wydruk widoku księgi według wybranych przez użytkownika kryteriów oraz w oparciu o ustawioną pożądaną przez użytkownika DATĘ WYDRUKÓW.
Powyższy obraz pokazuje możliwości opcji wydruku spośród których użytkownik może wybierać.
Listę zapisów w księdze można również eksportować do pliku o formacie Excel, HTML, XML lub TXT.
Po użyciu przycisku BUFOR użytkownik powraca do okna BUFORA ZAPISÓW.
UWAGA !!!
Pamiętaj. Aby różnice remanentowe liczyły się prawidłowo należy dokument remanentu początkowego wprowadzić jako dokument serii "BO" w kolumnie 15, a dokument remanentu końcowego jako dokument w serii "PW" w kolumnie 15.