Zastosowanie stworzonego wcześniej szablonu księgowego podczas wprowadzania dokumentu księgowego składa się z kilku prostych kroków:
1. Z górnego Menu bufora zapisów w celu wprowadzenia kolejnego dokumentu księgowego wybieramy przycisk DODAJ.
2. W wyświetlonym oknie wprowadzania/edycji dokumentu księgowego wprowadzamy dane podstawowe dokumentu.
Najważniejsze jest uzupełnienie serii dokumentu, wprowadzenie odpowiedniego kontrahenta i co najmniej jednej linii zapisu w oknie wprowadzania zapisów do rejestru VAT.
Ponadto muszą Państwo pamiętać, że użycie przycisku SZABLON możliwe jest tylko i wyłącznie w przypadku braku jakichkolwiek wprowadzonych wcześniej dekretów w oknie dodawania dokumentu.
3. Używamy przycisku SZABLON i z listy wybieramy wcześniej zdefiniowany szablon.
4. Zatwierdzamy swoją decyzję przyciskiem UŻYJ. Wszystkie dekrety i kwoty zostaną przeniesione do okna dekretów.
Ważne !!!
Mamy możliwość ponownego zastosowania szablonu, używamy przycisku "Powtórz szablon" znajdujący się w menu kontekstowym (Prawy przycisk myszy) .
UWAGA !!!
PO ZAPISANIU DOWODU KSIĘGOWEGO SZABLON NIE JEST JUŻ W ŻADEN SPOSÓB POWIĄZANY Z DOWODEM. OZNACZA TO, ŻE ZMIANA LUB USUNIĘCIE SZABLONU KSIĘGOWEGO NIE MA WPŁYWU NA DOKONANE JUŻ WCZEŚNIEJ ZAPISY.
ISTOTNE UWAGI !!!
Ważne informacje dotyczące szablonów