Działanie szablonów

Parent Previous Next

Zastosowanie stworzonego wcześniej szablonu księgowego podczas wprowadzania dokumentu księgowego składa się z kilku prostych kroków:


1. Z górnego Menu bufora zapisów w celu wprowadzenia kolejnego dokumentu księgowego wybieramy przycisk DODAJ.


2. W wyświetlonym oknie wprowadzania/edycji dokumentu księgowego wprowadzamy dane podstawowe dokumentu.

   Najważniejsze jest uzupełnienie serii dokumentu, wprowadzenie odpowiedniego kontrahenta i co najmniej jednej linii zapisu w oknie wprowadzania zapisów do rejestru VAT.

   Ponadto muszą Państwo pamiętać, że użycie przycisku SZABLON możliwe jest tylko i wyłącznie w przypadku braku jakichkolwiek wprowadzonych wcześniej dekretów w oknie dodawania dokumentu.


3. Używamy przycisku SZABLON i z listy wybieramy wcześniej zdefiniowany szablon.




4. Zatwierdzamy swoją decyzję przyciskiem UŻYJ. Wszystkie dekrety i kwoty zostaną przeniesione do okna dekretów.


Ważne !!!

Mamy  możliwość ponownego zastosowania szablonu, używamy przycisku "Powtórz szablon" znajdujący się w menu kontekstowym (Prawy przycisk myszy) .


       


UWAGA !!!


PO ZAPISANIU DOWODU KSIĘGOWEGO SZABLON NIE JEST JUŻ W ŻADEN SPOSÓB POWIĄZANY Z DOWODEM. OZNACZA TO, ŻE ZMIANA LUB USUNIĘCIE SZABLONU KSIĘGOWEGO NIE MA WPŁYWU NA DOKONANE JUŻ WCZEŚNIEJ ZAPISY.


ISTOTNE UWAGI !!!



Tworzenie szablonów

Parametry szablonów

Grupy szablonów

Przykłady szablonów

Ważne informacje dotyczące szablonów