Przesyłanie spakowanej bazy danych do producenta

Parent Previous Next

Instrukcja przesyłania bazy danych programu OGNIK Premium do producenta.


Poniżej w kilku krokach przedstawiamy sposób w jaki należy przygotować bazę danych przed jej wysyłką.


1. Odszukanie bazy na dysku.


Aby znaleźć bazę danej firmy należy najpierw odnaleźć folder instalacyjny programu OGNIK Premium (czyli folder na dysku Państwa komputera w którym został zainstalowany OGNIK Premium).


UWAGA !!!



Po odnalezieniu folderu instalacyjnego OGNIKa Premium otwieramy go klikając na niego dwa razy lewym przyciskiem myszy.


Wyświetli się Państwu następująca zawartość folderu instalacyjnego:




UWAGA !!!


Otworzenie folderu instalacyjnego programu możliwe jest również w niektórych przypadkach z poziomu skrótu do OGNIKa Premium, dostępnego na pulpicie Państwa komputera (skrótu którym wchodzicie Państwo zazwyczaj do programu). Wystarczy kliknąć na ten skrót jeden raz prawym przyciskiem myszy, a następnie wybrać opcję otwórz lokalizację pliku tak jak na poniższym obrazku.



Jeżeli opcja „otwórz lokalizację pliku” nie jest dla Państwa dostępna należy samodzielnie odszukać folder instalacyjny programu.


Bazy danych poszczególnych firm prowadzonych w programie znajdują się w folderze o nazwie dane. Należy otworzyć ten folder klikając na niego dwa razy lewym przyciskiem myszy.



Plik SYSTEM.IDB zawiera bazę danych podmiotu założonego w programie jako pierwszy, na który aktywowany został Państwa program. Natomiast pozostałe pliki o rozszerzeniach IDB zawierają bazy kolejnych firm. Dla przykładu plik TESTOWA.IDB, zawiera bazę danych firmy o nazwie TESTOWA. Należy pamiętać, że jeden plik IDB to jedna firma (podmiot) założona w programie.


2. Przygotowanie bazy do wysyłki


Po wyborze bazy danych, którą chcecie Państwo przesłać do Nas celem sprawdzenia można skopiować ją w bardziej dostępne miejsce na komputerze. Najlepiej jest skopiować ją na pulpit.


W tym celu:




Ważne:

Przed wysłaniem bazę należy skompresować, np. do archiwum zip


Teraz możecie już Państwo spakować bazę danych do pliku o rozszerzeniu 7z lub zip. W tym celu należy:



Poniżej zamieszczamy screeny z dwoma sposobami spakowania bazy danych. Wystarczy wybrać jeden z nich.








Na pulpicie Państwa komputera pojawi się charakterystyczna ikonka ze spakowaną bazą danych wybranego podmiotu.



Tak spakowaną bazę danych należy wysłać do Nas na mail info@ognik.com.pl


3. Dokładne opisanie problemu – czyli jakie informacje wpisać w mailu.


Wysyłając do Nas maila ze spakowaną bazą danych należy pamiętać o umieszczeniu w treści maila kilku informacji:




UWAGA !!!

Po przesłaniu do Nas bazy danych możecie Państwo nadal pracować na programie, oczywiście jeżeli skala samego problemu zgłoszonego do analizy nie utrudnia Państwu korzystania z programu.

Zazwyczaj problemy z bazami danych rozwiązywane są w formie kolejnej aktualizacji programu.

W przypadku gdy problem nie może być rozwiązany jako aktualizacja, informujemy Państwa o tym telefonicznie lub mailowo. W takiej sytuacji należy wstrzymać się z pracami w programie do momentu odesłania przez Nas „naprawionej” bazy danych.


Częste Pytania