Kartoteka opisów

Parent Previous Next

Opisy księgowe dokumentów wykorzystywane są w wielu miejscach programu.

Zwykle są to podobne frazy, które zamiast wpisywać za każdym razem z osobna można - dzięki temu słownikowi - wybrać z rozwijalnej listy.


Jest to słownik dynamiczny, co powoduje, że każdy nowo wprowadzony opis, zostaje automatycznie dodany do słownika. Słownik opisów księgowych znajduje się w module KARTOTEKI i jest dostępny w Menu po lewej stronie jako zakładka OPISY KSIĘGOWE.




Z poziomu górnego Menu tego okna możemy dokonać następujących czynności:


- DODAJ - powoduje dodanie opisu księgowego,

- POPRAW - umożliwia edycję znajdujących się już na liście opisów księgowych,

- USUŃ - usuwa zaznaczony na liście opis księgowy,

- EKSPORTUJ - umożliwia eksport listy opisów księgowych do pliku o formatach Excel, HTML, XML, TXT,

- OCZYŚĆ - umożliwia wyczyszczenie listy opisów księgowych w oparciu o wybrane kryteria.


Po wyborze przycisku OCZYŚĆ użytkownik ma możliwość wyczyszczenia listy opisów księgowych według następujących kryteriów:



Możemy usuwać opisy:



Wskazówka !!!


Opisy dokumentu powinny zawierać sformułowania ogólne: Wpłata, Przeksięgowanie, Lista Płac itd.


Dodatkowe numery lub referencje zamieszczaj w opisie dekretu.


Dodawanie opisów księgowych

Czyszczenie listy opisów księgowych