Używanie programu na dysku zewnętrznym USB
Wiele osób pyta nas czy można korzystać z OGNIKA PREMIUM zainstalowanego na dysku USB?
Odpowiedź brzmi: TO MOŻLIWE LECZ NIEZALECANE (... ale przeczytaj do końca)
Ważny komunikat: Obowiązujące wzory sprawozdań finansowych dla SF za rok obrotowy zaczynający się od 01.01.2024 to schema 1.3 - KRS nie przyjmie starszych wersji SF!
Zamów aktualizację już teraz, gdyż w czerwcu czas realizacji zamówień może się wydłużyć nawet do 7 dni!
Jeśli posiadasz nasz program księgowy OGNIK Premium - zamów aktualizację programu OGNIK Premium tutaj: Aktualizacja programu OGNIK Premium (zawiera także e-Sprawozdania)
lub
Jeśli posiadasz wyłącznie nasz program e-Sprawozdania Finansowe - zamów aktualizację tutaj: Aktualizacja programu e-Sprawozdania.
Nie wiesz, którą wersję zamówić? Zadzwoń +48 18 20 00 171 lub napisz https://ognik.com.pl/kontakt
Wiele osób pyta nas czy można korzystać z OGNIKA PREMIUM zainstalowanego na dysku USB?
Odpowiedź brzmi: TO MOŻLIWE LECZ NIEZALECANE (... ale przeczytaj do końca)
Często pytacie Nas Państwo, czy jeśli jesteście tak zwanym "nieVATowcem" to, czy program umożliwi Wam wystawienie faktur sprzedaży według odpowiedniego wzoru.
ODPOWIEDŹ BRZMI: TAK.
Jeżeli przy zakładaniu w programie OGNIK Premium księgowanego podmiotu (firmy) wyłączycie Państwo opcje związane z VAT to przy wystawianiu faktur w module FAKTURY MINI program użyje odpowiedniego szablonu faktury.
Program OGNIK Premium nie posiada odrębnej funkcji na zamykanie roku obrotowego. W Naszym programie ZAMKNIĘCIE WSZYSTKICH KOLEJNYCH MIESIĘCY POWODUJE AUTOMATYCZNE ZAMKNIĘCIE CAŁEGO ROKU.
Artykuł PRZEŁOM ROKU opisuje wszelkie czynności wiążące się z zamknięciem "starego" roku obrotowego i otwarciem "nowego". Jest on dostępny tutaj.
Natomiast część tego artykułu mówiącą o ZAMYKANIU STAREGO ROKU możecie Państwo znaleźć tutaj.
Do czasu aktywacji klucza programu można dokonywać dowolnych zmian użytkownika.
W przypadku zmiany danych firmy, w której aktywowano już posiadaną licencję, klucz programu może zostać usunięty o czym program ostrzega wyświetlając następujący komunikat.
Jeżeli program OGNIK Premium "obcina" wydruki należy:
1. W wyświetlonym oknie podglądu danego wydruku z górnego Menu wybrać opcję USTAWIENIA STRONY, a następnie w wyświetlonym okienku zmniejszyć marginesy,
2. Jeżeli to nie pomoże należy dokonać zmian w ustawieniach posiadanej drukarki,
3. Jeśli pomimo tych działań program nadal "obcina" wydruki należy przesłać na nasz mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. skan lub PDF drukowanego dokumentu, a także model drukarki i jeżeli posiadacie Państwo taką informację również wersję sterownika użytego do niej.
Jeżeli OGNIK Premium nie wyświetla rejestrów VAT, należy włączyć w nim funkcje związane z VAT. W tym celu należy:
Z własnego doświadczenia wiemy, że w przypadku niezgodności obrotów w zestawieniu obrotów i sald najczęstszą przyczyną tej niezgodności jest zaznaczenie opcji POMIŃ ZEROWE.
Czytaj więcej: Niezgodność sum stron zestawienia obrotów i sald
Aby wyliczyć podatek w OGNIKU Premium należy kolejno:
Problem: Brak możliwości drukowania z programu OGNIK jakichkolwiek zestawień i raportów.
Przyczyna: Nie przeprowadzenie procesu aktywacji programu w całości. Najprawdopodobniej użytkownik programu nie wczytał pliku aktywacyjnego.
Rozwiązanie: Należy upewnić się, że proces aktywacji programu OGNIK został przeprowadzony w całości. Aby program został w pełni aktywowany należy:
W swoich zgłoszeniach do naszego Działu Technicznego często informujecie nas Państwo, że podczas próby generowania i wysyłki pliku JPK_VAT, pomimo wprowadzonego adresu e-mail program wyświetla poniższy komunikat:
Jak w takim razie prawidłowo wprowadzić adres e-mail, tak aby zaczytał się on do generowanego pliku JPK_VAT ?
Czytaj więcej: Jak prawidłowo wprowadzić adres e-mail do generowanego pliku JPK_VAT ?
Odpowiedź: TAK - więcej szczegółów w rozwinięciu artykułu.
Począwszy od wersji 1.7.90 program OGNIK Premium dla posiadaczy licencji z wykupionym abonamentem na 2019r, zawiera zestawienie wszystkich wysłanych deklaracji VAT-7 i VAT-7K za poszczególne okresy (miesiąc, kwartał) księgowe. Funkcja ta została wprowadzona do programu specjalnie na życzenie jego użytkowników.
Odpowiedź brzmi: TAK
Jeżeli wysłane bezpośrednio z programu deklaracje VAT oraz plik JPK_VAT otrzymają status wysyłki 200 - możliwe jest wydrukowanie dla nich Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO).
Czytaj więcej: Czy możliwe jest wydrukowanie UPO dla deklaracji VAT i JPK_VAT wysłanych z programu ?
Aby wydrukować w programie OGNIK PREMIUM DZIENNIK należy:
Czytaj więcej: Szybkie pytania i odpowiedzi - jak wydrukować dziennik ?
Często pytacie Nas Państwo czy możecie własnoręcznie zmienić numer ITC nadawany przez program. ODPOWIEDŹ BRZMI: NIE.
Numer ITC jest numerem systemowym programu. Zostaje on nadany automatycznie przez program i charakteryzuje każdy wprowadzony dokument. Jest numerem indywidualnym i niepowtarzalnym dla każdego dokumentu księgowego.
DLATEGO NIE MA MOŻLIWOŚCI INGERENCJI UŻYTKOWNIKA W NUMER SYSTEMOWY ITC W JAKIKOLWIEK SPOSÓB. NIE JEST RÓWNIEŻ MOŻLIWE POJAWIENIE SIĘ IDENTYCZNEGO NUMERU ITC DLA RÓŻNYCH DOKUMENTÓW KSIĘGOWYCH.
Poniższy artykuł w kilku prostych krokach przedstawia w jaki sposób należy wyliczyć i wysłać korektę deklaracji VAT-7 lub VAT-7K za określony okres księgowy.
Czytaj więcej: Jak w OGNIKu Premium wyliczyć i wysłać korektę deklaracji VAT-7 lub VAT-7K
W celu wydrukowania dekretów pojedynczego dokumentu, znajdującego się już w DZIENNIKU programu należy:
Czytaj więcej: Szybkie pytania i odpowiedzi - jak wydrukować pojedynczy, zaksięgowany dokument
Począwszy od wersji 1.7.90 program OGNIK Premium umożliwia również wygenerowanie i wydruk Polecenia przelewu/Wpłaty gotówkowej dla wyliczonego podatku dochodowego do zapłaty. Możliwe jest to za pomocą przycisku z symbolem $ (dolar), widocznego obok pola "Do Zapłaty" znajdującego się w oknie wyliczonego podatku dochodowego za określony okres księgowy.
Strona 3 z 5