PROGRAM KSIĘGOWY dla samodzielnych księgowych. Kompletny, szybki i sprawdzony przez tysiące księgowych takich jak TY!

Funkcjonowanie szablonów

Projektując program OGNIK zależało Nam przede wszystkim na maksymalnym ułatwieniu i przyspieszeniu Państwa pracy. W tym celu wprowadziliśmy system SZABLONÓW. Zostały one zaprojektowane w oparciu o fakt, że większość operacji związanych z danym kontrahentem ma zwykle identyczny charakter. Takie podejście pozwoliło na powiązanie danych kontrahenta i sposobu zaksięgowania zakupów lub sprzedaży od niego. Oznacza to, że po pierwszym zaksięgowaniu zakupu od danego kontrahenta i założeniu dla niego szablonu lub po przypisaniu mu już istniejącego szablonu, kolejne księgowania będą się sprowadzały do wprowadzenia kwot netto z faktury do rejestru VAT. Całą resztę program OGNIK zrobi za Państwa automatycznie. Poniżej zaprezentowane zostały najważniejsze informacje i wskazówki dotyczące pracy z SZABLONAMI.

Czytaj więcej: Funkcjonowanie szablonów

Tworzenie i filtrowanie spersonalizowanych zestawień

Program OGNIK Premium umożliwia tworzenie i filtrowanie wielu różnorodnych zestawień. Użytkownik może sam decydować jaką postać mają mieć generowane przez niego zestawienia.

Program pozwala na dostosowanie widoku do preferencji użytkownika i automatycznie zapisuje dokonane przez niego zmiany. Ponadto wyposażony on został w różnorodne opcje widoku i filtry, dzięki którym możecie Państwo stworzyć takie zestawienie na jakim najbardziej Wam zależy.

Czytaj więcej: Tworzenie i filtrowanie spersonalizowanych zestawień

Raport kasowy na podstawie zapisów

Jedną z wielu zalet programu OGNIK Premium jest możliwość sporządzania i wydrukowania RAPORTU KASOWEGO w oparciu o zapisy znajdujące się na koncie KASY. Jest to funkcja przydatna szczególnie w najmniejszych jednostkach. Jej główną zaletą jest fakt, że raport kasowy może zostać sporządzony w OGNIKu i nie trzeba go tworzyć w żadnym dodatkowym programie. Ten wygenerowany raport kasowy można następnie wydrukować lub zapisać do pliku o formacie PDF.

W tym artykule przedstawimy Państwu najprostszy i najszybszy sposób tworzenia raportu kasowego w oparciu o zapisy znajdujące się na koncie kasy.

Czytaj więcej: Raport kasowy na podstawie zapisów

Praca w sieci komputerowej

Program OGNIK Premium posiada możliwość pracy w sieci komputerowej. Podczas instalacji wersji wielostanowiskowej program instaluje się na serwerze, a nie na komputerze. Praca w sieci charakteryzuje się tym, że program zainstalowany jest na jednym głównym komputerze (serwerze), na którym to po zainstalowaniu znajduje się cała baza danych programu. Jako, że baza znajduje się na serwerze, nie trzeba jej przenosić z komputera na komputer lub dysk zewnętrzny.

Na kolejnych komputerach podłączonych do sieci program (zainstalowany w wersji klient) uruchamia się bazując na danych z serwera. Dzięki temu możliwa jest równoczesna praca kilku osób (oczywiście jeśli pozwala na to liczba połączeń w wykupionej licencji).

Poniższy artykuł zawiera opis procedury instalacji serwera oraz podłączenia do niego pozostałych stanowisk komputerowych. Zawarte zostały w nim również najważniejsze uwagi i ostrzeżenia dotyczące pracy na OGNIKu Premium w sieci komputerowej.

Czytaj więcej: Praca w sieci komputerowej

Przenoszenie danych z programu OGNIK Premium na inny komputer

Licencja programu OGNIK Premium pozwala na instalację programu na więcej niż jednym komputerze. Często pytacie Państwo czy możecie zainstalować program i korzystać z niego zarówno na komputerze stacjonarnym w miejscu pracy jak i na domowym laptopie.

Odpowiedź brzmi TAK. Jednakże musicie pamiętać Państwo o jednej bardzo ważnej sprawie, mianowicie:

POMIMO ŻE PROGRAM BĘDZIE ZAINSTALOWANY NA DWÓCH KOMPUTERACH, TO JEDNOCZEŚNIE BĘDZIECIE PAŃSTWO MOGLI PRACOWAĆ TYLKO NA JEDNYM Z NICH !!!

Czytaj więcej: Przenoszenie danych z programu OGNIK Premium na inny komputer

Zdalny Pulpit

Wsparcie poprzez zdalny pulpit dostępne jest dla posiadaczy aktualnego abonamentu. Wsparcie to świadczone jest przy wykorzystaniu programu TeamViewer, który umożliwia bezpieczne połączenie z komputerem użytkownika i współpracę, tak jakby nasz konsultant siedział tuż obok. 

Wykorzystanie tego kanału wsparcia znacznie ułatwia i skraca czas potrzebny na udzielenie pomocy.

Wsparcie e-mail

Wsparcie e-mail dostępne jest dla wszystkich użytkowników programu i osób zainteresowanych jego zakupem.

W ramach bezpłatnego wsparcia - udzielamy odpowiedzi na pytania, lub sugestii dotyczących obsługi programu.

Czas odpowiedzi zwykle wynosi od kilku do kilkunastu minut. W niektórych przypadkach 1 dzień roboczy.

Artykuły techniczne

Strona programu zawiera szereg artykułów, dotyczących najczęściej pojawiających się kwestii i pytań zadawanych przez użytkowników.
Artykuły te dostępne są dla wszystkich bezpłatnie, jednak część z nich może wymagać rejestracji w serwisie.

Standardowe i rozszerzone wsparcie techniczne

Wsparcie techniczne - kupując program OGNIK Premium możecie Państwo wybrać jeden z dwóch wariantów wsparcia technicznego:

1. Standardowe (wliczone w cenę licencji) - dostęp do artykułów technicznych i podręcznika obsługi programu OGNIK Premium zawartych na naszej stronie internetowej + roczne wsparcie e-mail + 60 dni wsparcia telefonicznego i on-line (zdalny pulpit),

2. Rozszerzone (za dopłatą) - dostęp do artykułów technicznych i podręcznika obsługi programu OGNIK Premium zawartych na naszej stronie internetowej + roczne wsparcie e-mail + wsparcie telefoniczne i on-line (zdalny pulpit) przedłużone do daty końca wykupionych aktualizacji.

Nie ma rejestrów VAT

Jeżeli OGNIK Premium nie wyświetla rejestrów VAT, należy włączyć w nim funkcje związane z VAT. W tym celu należy:

  • wcisnąć na klawiaturze przycisk F2 lub za pomocą opcji ZMIEŃ FIRMĘ wyświetlić listę dostępnych podmiotów,
  • po wybraniu firmy (podmiotu) dla którego chcemy włączyć funkcje VAT wyświetli się Nam okno lat obrotowych w danym podmiocie,
  • następnie zaznaczamy rok obrotowy dla którego chcemy włączyć funkcje VAT i klikamy POPRAW,
  • w wyświetlonym oknie zaznaczamy opcję OBSŁUGA VAT WŁĄCZONA,
  • przyciskiem ZAPISZ zatwierdzamy wprowadzone zmiany.

Zestawienie obrotów i sald nie generuje się

W przypadku, gdy podczas próby wygenerowania w OGNIKu Premium zestawienia obrotów i sald program nie wyświetla żadnego zestawienia należy sprawdzić strukturę (budowę) PLANU KONT. Błędy w strukturze PLANU KONT (najczęściej nieprawidłowo utworzona analityka do kont syntetycznych) powodują, że program nie ma możliwości wygenerowania prawidłowego zestawienia obrotów i sald.

Czy strony WN i MA Bilansu Otwarcia muszą być równe ?

Często zadajecie Nam Państwo pytanie czy po przeniesieniu Bilansu Otwarcia na kolejny rok (okres) obrotowy za pomocą odpowiednich funkcji oferowanych przez OGNIKa Premium, strony WN i MA tego Bilansu muszą być równe.

Bilans jest to zestawienie aktywów i pasywów podmiotu na dany dzień, nazywany dniem bilansowym (na przykład na koniec danego roku obrotowego). Przedstawione w bilansie aktywa są to kontrolowane przez podmiot zasoby. Natomiast pasywa pokazują wszystkie źródła finansowania tych zasobów.

Czytaj więcej: Czy strony WN i MA Bilansu Otwarcia muszą być równe ?