Szybkie, kompletne i sprawdzone programy do księgowości i do płac.

Brak wydruków

W przypadku braku możliwości wydrukowania z OGNIKa Premium jakichkolwiek danych należy sprawdzić w INFORMACJACH O LICENCJI czy program został przez Państwa w pełni aktywowany, czy może nadal znajduje się w wersji TRIAL.

Aby wyświetlić informacje o licencji należy kolejno otworzyć: ZAKŁADKA PROGRAM > LICENCJA I AKTYWACJA

W przypadku gdy program znajduje się w wersji TRIAL, aby uaktywnić wydruki należy (zgodnie z instrukcją aktywacji otrzymaną w mailu z kluczem licencyjnym) wysłać do Nas zgłoszenie aktywacyjne, a następnie po otrzymaniu pliku aktywacyjnego wczytać go do programu.

Resetowanie wzorów sprawozdań finansowych

Zresetowanie wzorów sprawozdań finansowych przywraca nazwy poszczególnych pozycji sprawozdań do stanu fabrycznego (początkowego), nie usuwa ono natomiast wprowadzonych i zapisanych dla sprawozdań formuł.

Okresowa obsługa Systemu Ognik

Jak archiwizować dane w OGNIKu Premium?

W OGNIKu Premium wszystkie dane księgowe znajdują się w katalogu "dane", który z kolei znajduje się w folderze (katalogu) instalacyjnym programu.

Najprostszym sposobem archiwizacji danych jest wykonanie kopii całego katalogu "dane" na dysku lokalnym.

Możemy na przykład utworzyć sobie na dysku swojego komputera folder "Archiwa OGNIK Premium", i umieszczać w tym folderze sporządzane co jakiś czas kopie folderu "dane". Dodatkowo skopiowane tam foldery "dane" warto dla rozróżnienia oznaczać w nazwie folderu datą utworzenia (kopiowania).

Czytaj więcej: Okresowa obsługa Systemu Ognik

Jak otworzyć listę kont wprowadzając dekret

Jeżeli podczas wprowadzania dekretu nie pamiętasz całego symbolu konta wystarczy, że w polu wpiszesz fragment nazwy lub symbolu, a System Ognik automatycznie podpowie konta spełniające warunki wyszukiwania.

Przenoszenie danych z programu OGNIK Premium na inny komputer

Licencja programu OGNIK Premium pozwala na instalację programu na więcej niż jednym komputerze. Często pytacie Państwo czy możecie zainstalować program i korzystać z niego zarówno na komputerze stacjonarnym w miejscu pracy jak i na domowym laptopie.

Odpowiedź brzmi TAK. Jednakże musicie pamiętać Państwo o jednej bardzo ważnej sprawie, mianowicie:

POMIMO ŻE PROGRAM BĘDZIE ZAINSTALOWANY NA DWÓCH KOMPUTERACH, TO JEDNOCZEŚNIE BĘDZIECIE PAŃSTWO MOGLI PRACOWAĆ TYLKO NA JEDNYM Z NICH !!!

Czytaj więcej: Przenoszenie danych z programu OGNIK Premium na inny komputer

Do czego służy numer referencyjny?

Podczas wprowadzania do programu nowego dokumentu księgowego, w oknie dodawania/edycji tego dokumentu możecie Państwo zauważyć pole OPCJONALNY NUMER REFERENCYJNY/WEWNĘTRZNY.

Jest to pole służące do dodawania własnego numeru dokumentu, który może być wykorzystany na przykład w celu nadania całkowicie odrębnej numeracji dla różnego rodzaju projektów lub do zarejestrowania numeru odpowiadającemu dokumentowi w innym systemie. Pole to można również wykorzystać do zapisania numeru dokumentu w czasie importu danych z pliku CSV.

Czytaj więcej: Do czego służy numer referencyjny?

Czy strony WN i MA Bilansu Otwarcia muszą być równe ?

Często zadajecie Nam Państwo pytanie czy po przeniesieniu Bilansu Otwarcia na kolejny rok (okres) obrotowy za pomocą odpowiednich funkcji oferowanych przez OGNIKa Premium, strony WN i MA tego Bilansu muszą być równe.

Bilans jest to zestawienie aktywów i pasywów podmiotu na dany dzień, nazywany dniem bilansowym (na przykład na koniec danego roku obrotowego). Przedstawione w bilansie aktywa są to kontrolowane przez podmiot zasoby. Natomiast pasywa pokazują wszystkie źródła finansowania tych zasobów.

Czytaj więcej: Czy strony WN i MA Bilansu Otwarcia muszą być równe ?

Tworzenie i filtrowanie spersonalizowanych zestawień

Program OGNIK Premium umożliwia tworzenie i filtrowanie wielu różnorodnych zestawień. Użytkownik może sam decydować jaką postać mają mieć generowane przez niego zestawienia.

Program pozwala na dostosowanie widoku do preferencji użytkownika i automatycznie zapisuje dokonane przez niego zmiany. Ponadto wyposażony on został w różnorodne opcje widoku i filtry, dzięki którym możecie Państwo stworzyć takie zestawienie na jakim najbardziej Wam zależy.

Czytaj więcej: Tworzenie i filtrowanie spersonalizowanych zestawień

Wycofanie zaksięgowanych faktur sprzedaży do Faktur mini

Poniższy artykuł przedstawia możliwości programu OGNIK Premium w zakresie odksięgowywania faktur sprzedażowych wystawionych w module Faktury mini i ponownego ich przeniesienia do tego właśnie modułu.

Zaloguj się, aby zobaczyć.

Wystawianie faktur przez nieVATowca

Często pytacie Nas Państwo, czy jeśli jesteście tak zwanym "nieVATowcem" to, czy program umożliwi Wam wystawienie faktur sprzedaży według odpowiedniego wzoru.

ODPOWIEDŹ BRZMI: TAK.

Jeżeli przy zakładaniu w programie OGNIK Premium księgowanego podmiotu (firmy) wyłączycie Państwo opcje związane z VAT to przy wystawianiu faktur w module FAKTURY MINI program użyje odpowiedniego szablonu faktury.

Czytaj więcej: Wystawianie faktur przez nieVATowca

Zamknięcie roku

Program OGNIK Premium nie posiada odrębnej funkcji na zamykanie roku obrotowego. W Naszym programie ZAMKNIĘCIE WSZYSTKICH KOLEJNYCH MIESIĘCY POWODUJE AUTOMATYCZNE ZAMKNIĘCIE CAŁEGO ROKU.

Artykuł PRZEŁOM ROKU opisuje wszelkie czynności wiążące się z zamknięciem "starego" roku obrotowego i otwarciem "nowego". Jest on dostępny tutaj.

Natomiast część tego artykułu mówiącą o ZAMYKANIU STAREGO ROKU możecie Państwo znaleźć tutaj.

Czy zapisy na kontach pozabilansowych muszą się bilansować ?

Wszystkie zapisy na kontach pozabilansowych muszą się bilansować. W takim przypadku wskazane jest utworzenie konta technicznego (np. o symbolu 999), służącego do bilansowania zapisów zaksięgowanych na kontach pozabilansowych. Ponadto takie zapisy najlepiej jest dodawać w osobnych dokumentach (nie w dokumentach z księgowaniami). Można na przykład utworzyć dla nich osobną serię dokumentów.

"OBCINA" wydruki

Jeżeli program OGNIK Premium "obcina" wydruki należy:

1. W wyświetlonym oknie podglądu danego wydruku z górnego Menu wybrać opcję USTAWIENIA STRONY, a następnie w wyświetlonym okienku zmniejszyć marginesy,

2. Jeżeli to nie pomoże należy dokonać zmian w ustawieniach posiadanej drukarki,

3. Jeśli pomimo tych działań program nadal "obcina" wydruki należy przesłać na nasz mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. skan lub PDF drukowanego dokumentu, a także model drukarki i jeżeli posiadacie Państwo taką informację również wersję sterownika użytego do niej.

Nie ma rejestrów VAT

Jeżeli OGNIK Premium nie wyświetla rejestrów VAT, należy włączyć w nim funkcje związane z VAT. W tym celu należy:

  • wcisnąć na klawiaturze przycisk F2 lub za pomocą opcji ZMIEŃ FIRMĘ wyświetlić listę dostępnych podmiotów,
  • po wybraniu firmy (podmiotu) dla którego chcemy włączyć funkcje VAT wyświetli się Nam okno lat obrotowych w danym podmiocie,
  • następnie zaznaczamy rok obrotowy dla którego chcemy włączyć funkcje VAT i klikamy POPRAW,
  • w wyświetlonym oknie zaznaczamy opcję OBSŁUGA VAT WŁĄCZONA,
  • przyciskiem ZAPISZ zatwierdzamy wprowadzone zmiany.