Kolejną częścią modułu Środki Trwałe jest Tabela Amortyzacyjna. Przedstawia ona wykaz wszystkich wprowadzonych środków trwałych wraz z danymi ich dotyczącymi.
Domyślnie ma ona następujący wygląd:
Zakres danych które będą wchodziły w skład Tabeli można modyfikować za pomocą przycisku GWIAZDKI, dostępnego po lewej stronie wiersza z nazwami nagłówków kolumn:
W górnej części okna widać zakładki ponumerowane od 1 do 12 po użyciu których to zakładek, można zobaczyć Tabele Amortyzacyjną dla konkretnie wybranego miesiąca.
Natomiast w dolnej części okna zauważyć można pasek informujący Nas o datach początku roku, oraz początku i końca miesiąca dla których aktualnie przeglądamy tabele amortyzacyjną.
Z poziomu górnego Menu mamy możliwość wykonania następujących czynności:
UWAGA !!!
Przy księgowaniu Odpisów Amortyzacyjnych należy pamiętać aby w Oknie dodawania dokumentu które się Nam wyświetli wprowadzić odpowiednią serię dokumentu, a także Dekrety z numerami kont.
Możliwe jest automatyczne uzupełnienie dekretów z numerami kont w wygenerowanym dokumencie. Jednakże warunkiem koniecznym w tym przypadku jest uzupełnienie tych kont dla każdego dodawanego środka trwałego oddzielnie. W oknie dodawania/edycji środka trwałego należy przełączyć się na zakładkę KONTA KSIĘGOWE.
Uzupełnione w tym miejscu domyślne konta księgowe dodawanego środka trwałego będą później automatycznie zaczytywane do wygenerowanego dokumentu z naliczonymi odpisami amortyzacyjnymi za dany okres.
Tabela amortyzacyjna aktualizowana jest automatycznie po wprowadzeniu kolejnych środków trwałych.