Sposoby płatności są wykorzystywane np. w rozrachunkach, pozwalają one przyśpieszyć sposób wprowadzania danych.
Użytkownik może samodzielnie dodawać nowe sposoby płatności lub poprawiać stare - te, które nie zostały jeszcze użyte.
Aby dodać sposób płatności należy wejść w moduł KARTOTEKI, a następnie w zakładkę SPOSOBY PŁATNOŚCI. Program wyświetli nowe okna z dostępnymi domyślnie w programie sposobami płatności.
Wyświetli się nam lista dostępnych domyślnie w programie sposobów płatności.
Aby dodać sposób płatności należy w wyświetlonym oknie użyć przycisku DODAJ. Wyświetli się Nam okno dodawania sposobów płatności.
Użytkownik musi wpisać w puste pola Symbol i nazwę sposobu płatności, wybrać Liczbę dni do zapłaty a także użyć jednego z typów płatności.
W programie są dostępne następujące typy płatności:
Po wprowadzeniu danych przyciskiem ZAPISZ zapisujemy zmiany, natomiast przycisk ANULUJ służy do zamknięcia okna bez zapisywania zmian.
Możliwe jest również edytowanie wprowadzonych sposobów płatności za pomocą przycisku POPRAW, a także ich usuwanie przyciskiem USUŃ.
UWAGA !!!
Należy pamiętać o tym, że NIEMOŻLIWE jest usunięcie sposobów płatności użytych już wcześniej w programie podczas wprowadzania dokumentów.