Edycja formuł

Parent Previous Next

EDYCJA FORMUŁ pozwala na edytowanie formuł, powiązanie ich z konkretnymi kontami i łączenie formuł stworzonych w oparciu o konta z pozycjami sprawozdania.


Po wyborze z górnego Menu pozycji OPCJE, a następnie EDYTUJ FORMUŁY tak jak to widać poniżej:


Wyświetla się okno w którym to możemy podpiąć konkretne konta do poszczególnych pozycji sprawozdania.


Ważna wskazówka !!!


Podpinając konto księgowe do konkretnej pozycji w sprawozdaniu za pomocą przycisku DOŁĄCZ KONTO należy pamiętać o tym, że dla każdego podpiętego konta, możemy wybrać SALDO (WN, MA, lub wynik na SALDZIE), a także ZNAK ( + lub - ).

Wybrane przez Nas typy SALD I ZNAKI w ten właśnie sposób będą wczytane do formuł, które posłużą do wyliczenia sprawozdania.


W lewej dolnej części okna widać przycisk POPRAW NAZWĘ POZYCJI, który służy do zmiany nazwy pozycji w sprawozdaniu.


Prawa część okna podzielona jest poziomo. I tak w górnej jego części wyświetlają się Nam poszczególne składowe konta, tworzące określone formuły, które z kolei podpięte są do poszczególnych pozycji sprawozdania.

Po zaznaczeniu w lewej części okna na sprawozdaniu określonej pozycji, w prawej górnej części wyświetli się Nam formuła i jej składowe konta, biorące udział w wyliczeniu wartości dla tej właśnie pozycji sprawozdania.


W prawej dolnej części okna widzimy zaś poszczególne konta z planu kont ich symbol, nazwę i typ. Za pomocą przycisku DOŁĄCZ KONTO załączamy wybrane konto to uprzednio zaznaczonej pozycji sprawozdania.

Przycisk ODŁĄCZ KONTO powoduje odłączenie konta od zaznaczonej uprzednio pozycji sprawozdania. Natomiast przycisk ZAPISZ służy do zapisania wprowadzonych przez Nas zmian.


DOŁĄCZENIA KONTA do pozycji sprawozdania może odbywać się ponadto poprzez "złapanie" i "przeciągnięcie" konta z wykazu dostępnych kont na tabelę składowych.



Poza oknem głównym w Oknie Edycji Formuł możemy znaleźć jeszcze górne Menu które wygląda następująco:


Poszczególne przyciski służą do:


- ZAPISZ ZMIANY - zapisanie wprowadzonych wcześniej w EDYCJI FORMUŁ zmian,

- ANULUJ ZMIANY - anulowanie wprowadzonych zmian, bez zapisywania ich,

- RESETUJ WZORY SPRAWOZDAŃ - przywrócenie fabrycznych wzorów sprawozdań, operacji tej nie można cofnąć,

- PRZENIEŚ FORMUŁY - pozwala na przeniesienie formuł z wersji sprawozdania obowiązującego do 2015r, do odpowiadającego mu sprawozdania obowiązującego od 2015r,

- WRÓĆ DO SPRAWOZDAŃ - powrót z okna EDYCJI FORMUŁ do poziomu SPRAWOZDAŃ.


UWAGA!!!


Po zapisaniu zmian w formułach wyliczone już wcześniej sprawozdania nie zostaną przeliczone automatycznie. Aby je zaktualizować należy przeliczyć je dla każdej z dat samodzielnie.


Sprawozdania

Mapa kont