Dołączanie bądź odłączanie firm możliwe jest z poziomu okna wyboru firmy, które pojawia się po uruchomieniu programu.
Funkcja te jest dostępna tylko w przypadku licencji programu obejmującej obsługę wielu firm.
W pierwszej kolejności należy przejść do OPCJE następnie z menu widocznego poniżej wybrać DOŁĄCZ FIRMĘ Z PLIKU IDB.
Ważne !!!
Operację dołączania lub odłączania firm może wykonać jedynie administrator programu.
Dołączanie firm przy pracy na jednym komputerze
Po przejściu według wskazanych powyżej kroków pojawi się okno widoczne poniżej. W tym momencie wystarczy wskazać wybrany plik, następnie podać "alias"(który podpowiadany jest automatycznie).
OGNIK PREMIUM jest tak skonstruowany, że w firmie głównej (rozumianej jako biuro księgowe) każda firma jest reprezentowana przez powiązanego z nią kontrahenta.
Pozwala to na automatyzację niektórych czynności programu w obrębie wielu firm.
Dlatego też w kolejnym oknie należy wybrać kontrahenta BIURA, który będzie reprezentował wybraną firmę w programie.
Po wybraniu lub dodaniu nowego kontrahenta, firma będzie widoczna na liście firm.
Dołączanie firmy przy pracy w sieci komputerowej
W tym przypadku postępujemy w analogiczny sposób jak przy dołączaniu firmy przy pracy na jednym stanowisku. W pierwszej kolejności należy przejść do OPCJE następnie z menu widocznego poniżej wskazać pozycję DOŁĄCZ FIRMĘ (Z PLIKU *IDB).
Po wykonaniu tej operacji pojawi się okno gdzie należy wskazać nazwę bazy oraz jej alias.
Jeśli program znajdzie plik danych o nazwie takiej jak podany alias przejdzie do kolejnego okna.
Tam należy wybrać kontrahenta, który będzie reprezentował wybraną firmę w programie. Po wybraniu lub dodaniu nowego kontrahenta, firma będzie widoczna na liście firm.