W swoich zgłoszeniach do naszego Działu Technicznego często informujecie nas Państwo, że podczas próby generowania i wysyłki pliku JPK_VAT, pomimo wprowadzonego adresu e-mail program wyświetla poniższy komunikat:

Jak w takim razie prawidłowo wprowadzić adres e-mail, tak aby zaczytał się on do generowanego pliku JPK_VAT ?

Odpowiedź: Po wprowadzeniu w oknie generowania pliku JPK_VAT prawidłowego adresu e-mail w celu jego wczytania do tworzonego pliku JPK_VAT należy użyć przycisku ZAPISZ E-MAIL.

Po użyciu tej opcji wprowadzony przez użytkownika adres e-mail zostanie wczytany do generowanego pliku JPK_VAT. Zostanie on też zapamiętany na potrzeby wysyłki pliku JPK_VAT w kolejnych okresach (miesiącach) księgowych.

 UWAGA !!!

Należy pamiętać iż podanie adresu e-mail jest dobrowolne, a tym samym wypełnienie pola e-mail NIE JEST OBOWIĄZKOWE. W przypadku nieuzupełnienia adresu e-mail, pomimo wyświetlonego przez program komunikatu o jego braku, wygenerowany zostanie plik JPK_VAT o prawidłowej strukturze, który użytkownik może następnie (po poprawieniu ewentualnych braków i błędów) wysłać do MF za pomocą aplikacji klienckiej Ministerstwa Finansów - Klient JPK lub bezpośrednio z programu OGNIK Premium.